دیدبان

روحانی: با حمله یک دولت تجاوزگر رو به رو هستیم/فشار‌ها و توطئه‌ها علیه مردم ایران است

روحانی: با حمله یک دولت تجاوزگر رو به رو هستیم/فشار‌ها و توطئه‌ها علیه مردم ایران است
دیدبان؛ حسن روحانی امشب در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات شرکت توزیع برق استان در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امروز تنها روز آزمایش دولت نیست بلکه زمان آزمایش همه نظام است و در حال حاضر ایران با حمله یک دولت تجاوزگر رو به رو بوده که مسئولیت مقابله با آن تنها بر دوش دولت نیست و این فشار و توطئه بر علیه همه مردم ایران است و همه باید در برابر آن بایستیم، ما سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و ملت ایران این قدرت را دارد که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
وی افزود: همه استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی باید از ظرفیت‌های صادراتی استفاده کنند و صادرات کشور در امسال به ۳ برابر افزایش داشته از جمله در راه‌های خروجی به سمت افغانستان تراکم متعددی از کامیون‌های ایرانی وجود دارد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر ایران با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق که هم مرز آذربایجان‌غربی بوده، ارتباط بهتری نسبت به گذشته داشته و همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه در حال حاضر زیاد است و سرمایه‌گذاری خوبی از سوی آنها در ایران انجام می‌شود و عراق نیز برای افزایش ارتباطات خواستار ایجاد مناطق آزاد در مناطق مرزی بوده و افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور است.
وی عنوان کرد: فشارها را باید تبدیل به فرصت کنیم و در این شرایط ارتباط ما با کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت و رابطه ما با عراق و ترکیه مربوط به عصر حاضر نیست بلکه مربوط به دهه‌های گذشته است و هر بار بین دولت و ملت اتحاد بوده و باور به ایستادگی و تحول در کشور نیز بیشتر بوده است.
روحانی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های استان گردشگری است که می‌تواند یک تعامل فرهنگی در بین ملت‌های منطقه به وجود آورد که در این راستا احیای ساختمان‌های تاریخی، میراث فرهنگی و تقویت زمینه‌های توریسم‌درمانی می‌تواند موثر باشد و در حال حاضر بسیاری از خارجی‌ها برای درمان به دلیل قیمت پایین و تخصص بالای پزشکان ایرانی به کشور سفر می‌کنند و این استان قابلیت جذب گردشگر در همه زمینه‌ها را دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر اقدامات دولت وجود نداشت دریاچه ارومیه در سال ۹۶ به طور کلی از بین می‌رفت و ۱۵ میلیون جمعیت این منطقه تحت تاثیر قرار می‌گرفت و ما در دولت یازده و دوازده تراز دریاچه را تثبیت کردیم و در این استان ۲۵ هزار هکتار از جمله در حوالی دریاچه ارومیه بیابان‌زدایی شده است و مسائل دیگر زیست‌محیطی در آذربایجان‌غربی نیز وجود دارد.
رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح طرح‌های نیرو در آذربایجان‌غربی گفت: تابستان امسال، سال سختی از نظر تامین برق پشت سر گذاشتیم و سه ماه تابستان برای وزارت نیرو به اندازه چندین سال سپری شد و اگر مردم در مصرف آب و برق کمک نکنند به جایی نخواهیم رسید و ۶ هزار میلیارد تومان در بخش آب و نیرو صرف شده که مبلغ بالایی است.
وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تحول بزرگی را در بخش سلامت به وجود آوریم و این در دو بخش تامین مالی و در سایه اقدامات پزشکان و پرستاران قابل تحقق است و با افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی بار سنگینی مالی از دوش مردم برداشته می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن